sarga_taxi_1378102043.jpg_275x183

Bár mozivászonra – egyelőre legalábbis – nem kerül, mindenképpen odakívánkozik a budapesti taxizás történetének napokban kezdődő újabb fejezete. Ha a nagysikerű francia akció-komédia széria, a Taxi 1-4 szerzőinek még nincsen kész forgatókönyve a sorozat újabb részéhez, mindenképpen ajánlom figyelmükbe a budapesti történéseket, hiszen egyszerre mulattató és véresen komoly, valamint igencsak akciódús, ami taxifronton zajlik, kiváló nyersanyagot szolgáltathatna a Taxi 5-höz.

Életbe lépett ugyanis az új budapesti taxirendelet, amely teljesen felforgatja a taxipiacot. Első intézkedésként mostantól minden taxinak sárga színűnek kell lennie (az átállás némi türelmi idővel, egy év alatt fokozatosan fog megtörténni). Nagyszerű, mondhatjuk erre Kedves Olvasó, számos nyugati nagyváros után végre nálunk is egységesek lesznek a taxik, legalább jól felismerhetők lesznek mindenki számára. Igenám, de a főváros vezetésének sikerült egy olyan sárgát kiválasztani egységes szín gyanánt, amely sárgát – a hírek szerint – egyetlen autógyár sem állít elő. Ennek megfelelően, aki taxizni akar a továbbiakban is, annak az autóját matricáztatni kell, azaz az előírt sárga színű matricával kell leragasztatni az autó karosszériáját. A matricázás azonban egyrészt nem olcsó, 150-200 ezer forintba kerül, másrészt jelenleg alig néhány cég képes elvégezni, azaz nagy a sorállás. További probléma, hogy ha valaki hitelből vette az autóját, akkor az átragasztáshoz még a bank engedélyét is meg kell szereznie. A bankok értelemszerűen nem örülnek a besárgulásnak, mert ha neadjisten a hitel bedől, az autó visszaszáll rájuk, ők pedig a taxisárga kocsival nem tudnak mit kezdeni, vissza kell alakítaniuk, megint csak nem kis költséggel.  Érthető, hogy többszörösen is átkozódnak a taxisok, akik már pertársaságba is tömörültek és bíróságon támadták meg a rendeletnek ezen pontját. Hogy milyen ítélet születik a perben, az persze kérdéses. Az emberben mindezek után akaratlanul is megforgalmazódik a kérdés, nem lett volna-e mindenkinek jobb (és főleg békésebb), ha valamilyen egyszerűbb színt, példának okául (megint csak bizonyos nyugati példákat követve) az alapszínnek számító fehéret választotta volna ki a főváros.

Ne ragadjunk le azonban a sárga színnél, mert nem csak ez szerepel a szeptember 1-től érvényes rendeletben. Az új szabály tíz évesnél fiatalobb járművet, bankkártya terminált, légkondicionáló berendezést, dohányfüst-mentes autót, az úgynevezett néma címkiadáshoz szükséges mobil eszközt, valamint egységes szabad jelzés lámpát ír elő, ezeket természetesen mind a taxisoknak kell saját zsebből kifizetniük. Ezeknek az előírásoknak persze, mi utasok a taxisokkal ellentétben örülhetünk, hiszen kulturáltabbak, kényelmesebbek lesznek az autók, ráadásul még csendesebbek is, hiszen végképp átadhatjuk a feledésnek az ősrégi CB rádiókat, amely a folyamatos „brékózással” az őrületbe tudta kergetni az utasokat.

Van azonban még egy fontos pontja az új taxi-szabályozásnak, amelynek éppen hogy a taxisok örülnek, ellenben mi, utasok egyáltalán nem. Egységessé válnak ugyanis az árak is, és ha már egységesek lesznek, rögvest drágulnak is. A korábbi rendelet 300 forintos alapdíjat, 240 forintos kilométerdíjat és 60 forintos percdíjat írt elő, amelyből azonban a taxitársaságok tetszőleges kedvezményeket adhattak. Mivel igen nagy volt közöttük a verseny, adtak is rendesen. Alacsonyabb tarifával dolgoztak a taxik például telefonos előrendelésnél, illetve repülőtéri transzfernél. A nagy fogyasztóknak, azaz cégeknek és törzsvásárlóknak is speciális tarifák jártak.

Az új rendelet értelmében a fővárosi taxik az eddigi, úgynevezett maximált ár helyett fix viteldíjjal fuvaroznak. Ennek alapdíja 450 forint lesz (50%-os drágulás), kilométerenként 280 forintot (16,6%-os emelés), várakozásnál pedig percenként 70 forintot (szintén16,6%-os többlet) kell fizetni. Ráadásul ezekből az árakból senkinek, semmilyen címen nem adhatnak kedvezményt a taxisok, sem előrendelésnél, sem repülőtéri transzfernél, sem törzsvásárlóknak, sem cégeknek. A drágulás ennek megfelelően összességében egy-egy fuvar során elérheti akár az 50-60%-ot is. Ha a sárga színnel kapcsolatban kérdések tolultak fel bennünk, akkor az áraknak ezt a fajta hatósási szabályozását látván további kérdések özöne fogalmazódik meg bennünk. Miért van szükség fix árra, miért nem jó, ha a taxik versenyeznek értünk, utasokért és különféle kedvezményekkel akarnak bennünket magukhoz csábítani? És ha már fix árazunk a korábbi maximált helyett, akkor miért nem alacsonyabb szinten húzza meg a főváros a tarifát, amelynek jobb lenne az optikája és mi utasok is jobb szájízzel gondolhatnánk rá (a kedvezmények eltörlése miatt persze ebben az esetben is lenne drágulás a korábbi állapothoz képest, de nem annyi és nem olyan látványos formában)? Kinek jó a drágább taxi?

Tényleg, kinek jó? Próbáljuk meg összefoglalni, kedves olvasó, ki örülhet az új taxis rendeletnek, ki jár jól az új szabályokkal! A taxisok örülnek az eddiginél magasabb áraknak, ugyanakkor zúgolódnak a matricázás miatt és a számos egyéb, nem kis pénzükbe kerülő műszaki feltételnek. Nyilván sokan lesznek közülük, akik ezt a pénzt már nem tudják előteremteni, és abbahagyják a taxizást. Helyettük feltehetően egy sor újabb taxis vállalkozó és taxis cég jelenik meg a piacon, nem kis piaci átrendeződést előidézve. Versenyezni a korábbihoz képest sokkal könnyebb lesz, az biztos, hiszen legalábbis gyilkos árversenybe nem kényszerül senki, sem régi taxis, sem új. Legfeljebb az autók minőségével és kényelmével, no meg az esetleges többletszolgáltatásokkal (például taxikártya használata) tudnak kitűnni az átlagból.

Az utasok örülnek a jobb körülményeknek, de nagyon nem járnak jól az új árazással. Egy-egy fuvarért sokkal többet, adott esetben (a megszűnő kedvezményeket is figyelembe véve) 50-60%-kal többet kell fizetni, ami nagyon markáns drágulás és egészen biztosan csökkenteni fogja a taxizók számát (lévén, hogy a taxinak a magánautók és a tömegközlekedés révén van valós alternatívája).

Egyértelműen jól járnak viszont a matricázó cégek, a légkondicionáló szerelők, továbbá örülhet az új szabad jelzés lámpákat legyártó cég is (aki, úgy hírlik, véletlenül megegyezik a Nemzeti Dohánybolt cégéreket gyártó vállalkozással). Végül, de nem utolsósorban, a kártyaterminál kapcsán illetve a hangnélküli címkiadáshoz szükséges mobileszköz révén hosszú idő után a bankoknak és a távközlési cégeknek is lesz okuk egy kis örömre.

Összességében tehát igen szűk azoknak a köre, akik egyértelműen jól járnak az új taxis szabályokkal. A két legfontosabb szereplő, az utas és a taxis legalábbis nagy valószínűséggel nem örül felhőtlenül, az egyik a magasabb árak, a másik a számos új beruházás, kiadás miatt.

Ez hát az új budapesti taxi. Bacsó örökbecsű opuszát, a Tanút idézve: kicsit sárga, kicsit savanyú, de a miénk.

Szerző: Tűnődő  2013.09.02. 08:10 91 komment

Üdv a harmadik évezredben! (Gondolat 2012)

Könyvrendelés

E-book vásárlás

Egy menedzser tűnődései (Gondolat 2011)

Könyvrendelés

E-book vásárlás

A bejegyzés trackback címe:

https://egymenedzsertunodesei.blog.hu/api/trackback/id/tr205488629

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Ianas 2013.09.02. 20:07:26

Eddig: Magánnyugdíjpénztár, MAL, patika, dohány, taxi, iskolaszer, pénztárgép, önkényes rezsi-rablás, szerencsejáték, bankrablás, takarékszövetkezet, Szólium vezér... Kihagytam valamit?

Ezután: Szerencsejáték újratöltve, alkohol.

Javaslataim: Könyvek, újságok, Internet szolgáltatás (ott pl. direkt jól jönne egy állami szolgáltató). Elég kézenfekvő lenne a drog maffia államosítása, ha eddig nem történt meg, illetve el kellene gondolkodni az illatszeren, ruhán, no meg ne hagyjuk ki az élelmiszeripart (beleértve az éttermeket, stb.)

Ez itt az ún. "eredeti tőkefelhalmozás", vagy más szóval "vadkapitalizmus", amolyan keleteurópaias, "poszt"-kommunista köntösben.

tommybravo 2013.09.02. 20:26:30

A kicsi, új taxistársaságok egyedül az árban tudtak versenyezni eddig. Mivel ebben nem lesz ezentúl előnyük, kiesnek a játékból. Így hiába csökken az utasszám, néhány nagy, túlélő cég (és esetleg a piacra lépő újak) fogják beszedni a teljes lóvét. Viszlát, Taxi Plus!

maxval, a gondolkodni igyekvő birca · http://maxval.co.nr 2013.09.02. 20:31:24

A rendelet helyes. Túl sok a taxi és a piac a szakadék felé megy. A megoldás: a taxik számának csökkentése. Ez a rendelet mögöttes célja.

Feketecsuklya 2013.09.02. 20:36:25

Kocsit matricázni a nyomtatós, és dekor cégek zöme tud. Ez a rész így nem igaz.

mamitirtok sír( k)alaposderék (kommensevik) · http://namivanma.blog.hu/ 2013.09.02. 20:49:11

@maxval, a gondolkodni igyekvő birca: Meg az utasoké! Sikeres lesz, úgy vélem!
Ugyanitt magáncélból személyfuvarozást nyugta nélkül vállalok! :-P

eax_ 2013.09.02. 20:49:19

Ha jol emlekszem, a fix tarifat bizony maguk a taxisok (vagy egy eleg hangos reszhalmazuk) sirta ki maganak.

eax_ 2013.09.02. 20:58:22

@Ianas: "Internet szolgáltatás (ott pl. direkt jól jönne egy állami szolgáltató)"

Hat persze, eleg csak megnezni a tobbi allami vallalat sikereit.

Tyreo 2013.09.02. 21:09:08

@maxval, a gondolkodni igyekvő birca: És ezt nem tudta volna a piac magában rendezni? Bedőlnek jó pár társaság, néhányan meg felemelkednek. akkor is ugyan ide jutottunk volna, csak nem lenne megint fölösleges állami beavatkozás.

maxval, a gondolkodni igyekvő birca · http://maxval.co.nr 2013.09.02. 21:19:20

@Tyreo:

A világ legtöbb országában ennél sokkal nagyobb az állami beavatkozás a taxipiacba. Pl. New Yorkban egyenesen engedély kell, s az engedélyek száma fix, de facto csak meglévő taxistól tudsz engedélyt venni, mert az állam (az önkormányzat) már kiadta az összes engedélyt.

A piac nem tud mindent megoldani.

maxval, a gondolkodni igyekvő birca · http://maxval.co.nr 2013.09.02. 21:20:02

@mamitirtok sír( k)alaposderék (kommensevik):

A legtöbb utas nem szállna be egy nyugtamentes taxiba, mert a hiénákra gondol alapból.

mahet 2013.09.02. 21:20:50

@Tyreo: mire gondolsz?! pfej az imperialista, kapitalista, trappista fajtádat neked! A jó öreg magyar kommunizmus az már smafu?! Hol élünk mi?! Európában?

maxval, a gondolkodni igyekvő birca · http://maxval.co.nr 2013.09.02. 21:25:48

@mamitirtok sír( k)alaposderék (kommensevik):

Nem hiszem, hogy ez lenne. A félelem a hiénától nagyobb, mint az olcsóbb ár iránti érdek.

Link elek 2013.09.02. 21:29:16

@maxval, a gondolkodni igyekvő birca:
Ettol nem fog csokkenni a taxisok szama.
Sot novekedni fog, ugyanis kevesebb munkaval is osszeszedi a megelheteshez szukseges penzt.

Ha ez volt a cel, akkor boduletes nagy MARHAK a fidesznyikek.

mahet 2013.09.02. 21:30:31

@maxval, a gondolkodni igyekvő birca: és mikor választja ki Kádár atyánk végre, hogy mit tud a piac önmaga megoldani? Ok, taxi nem, dohány nem, tankönyv nem, közértépítés nem, hitelezés nem, dinnye ára nem, csipsz ára nem, telefon nem, bankköltségek nem, hídépítés nem, vasút nem, autópálya nem, szerencsejáték nem....

Gyanús ez...

russzofil 2013.09.02. 21:32:13

@maxval, a gondolkodni igyekvő birca:

Nem tudom, próbáltál már taxit fogni New Yorkban? Aki azt mondja, hogy az ottani rendszer bármiben is jobb, mint ami eddig Budapesten volt, annak nem sok tapasztalata van velük, az biztos. A piac pedig igenis meg tudja oldani speciel ezt a problémát, jól meg is oldotta eddig. Voltak olcsó, fapados taxitársaságok, voltak igényes, drágábbak és volt köztük is minden variáció. Mindenki megtalálta, ami megfelelt neki. New Yorkban például épp ez hiányzik, ott is feleslegesen van túlszabályozva a piac és a néhány engedélytulajdonoson kívül ez senkinek sem érdeke.

Gery.Greyhound · http://greyhound.blog.hu 2013.09.02. 21:32:50

Elérheti akár az 50-60 százalékot?

Hát én pont tegnap számoltam ki, 3 km felett stabilan 66-67% az áremelkedés a taxiplus törzsutas tarifához képest: gerygreyhound.tumblr.com/post/59969631054/osztottam-szoroztam-es-az-jott-ki-hogy-bizony-a

Nekem ennyit nem ér meg, hogy azt a 15 percet klimás autóban tölthessem.

Tyreo 2013.09.02. 21:34:28

@maxval, a gondolkodni igyekvő birca: A miértet továbbra sem értem. Azért mert a tengerentúlon így döntöttek, még nem látom a közelgő katasztrófát amitől meg kellett menteni minket.

maxval, a gondolkodni igyekvő birca · http://maxval.co.nr 2013.09.02. 21:34:43

@Link elek:

Az igazi megoldás az engedélyek számának korlátozása lett volna, ez tény.

RosszQtya · http://indafoto.hu/rosszqtya 2013.09.02. 22:16:10

@// Gery Greyhound: hát aki fillérbaszó, annak elérheti a majdnem 100%ot is! 150 -> 280

mamitirtok sír( k)alaposderék (kommensevik) · http://namivanma.blog.hu/ 2013.09.02. 22:20:50

@RosszQtya: Végülis egyfélórás sétaautókázás a városban csak-csak megér 30-40 ájrót a négyezer haviból (női verzió), nem?

altimus 2013.09.02. 22:27:38

@maxval, a gondolkodni igyekvő birca: mar miert csokkentenek ezek az uj szabalyok a taxisok szamat? maximum noveli a szamot a prognosztizalhatoan megugro bevetel (nyereseg).

a taxik szamat pl. koncesszios engedellyel lehetne csokkenteni (de rosszul hangzik ez a trafikmutyi utan), pedig nem rossz megoldas ez. a fovaros kiad pl. x engedelyt ket evre, amire licitalni lehet. egy szemely egy licens-re termeszetesen. ...

altimus 2013.09.02. 22:30:16

@// Gery Greyhound: eddig is lehetett telefonon klimas autot kerni.

megjegyeznem, hogy a forintbaszo taxisok meg baromi melegben se kapcsoljak be a klimat, kifejezetten kerni kell. akkoris a klimak negyede csak meleget fuj, masik haromnegyede meg klimatisztitot meg az eletben nem latott.

a multkori egyik taxisom siman kozolte, hogy neki faj a klimatol a szeme. mondtam, hogy akkor ne taxizzon, oszt kapcsolja csak be nekem, mert nekem meg nem faj tole a szemem.

altimus 2013.09.02. 22:32:09

@maxval, a gondolkodni igyekvő birca: pontosan igy van, nincs is gond ezzel. egy valamivel kell leszamolni a taxisoknak es ez az, hogy a taxis elit szakma. nem, a taxizas nem az. a taxizas a legalja munka, amibol csak minimalszinten kellene tudni megelni, napi 12-14 ora munkaval.

neoteny · http://word.blog.hu 2013.09.02. 22:39:17

@maxval, a gondolkodni igyekvő birca:

"az állam (az önkormányzat) már kiadta az összes engedélyt"

Az összeset? Mi történne ha még kiadnának engedélyt, az Úr lesújtana rájuk, megölné az elsőszülötteiket, sáskajárást küldene a házaik előtti gyepre, vérré változtatná a csapjaikból folyó vizet?

Sziszifusz 2013.09.02. 22:55:09

Van rajta sapka? nincs? mindegy, rossz.

vargatom 2013.09.02. 22:58:43

@maxval, a gondolkodni igyekvő birca: Szilveszterkor eddig sem lehetett taxit rendelni Budapesten, és sokszor péntek-szombat estéken is nehéz volt autót kapni.

Mondjuk a kereslet visszaesése miatt valamivel kevesebb autó is elég lesz, de ez akkor is gáz.

Viszont lassan sokkal jobban megéri majd a söfőrszolgálatokat hívni. Elég, ha az oda-vissza fuvar 2500Ft vagy több, és a 4-5000 környékén hívható sofőrökkel már jobban is jár az ember...

komplikato 2013.09.02. 23:33:04

@eax_: "Ha jol emlekszem, a fix tarifat bizony maguk a taxisok (vagy egy eleg hangos reszhalmazuk) sirta ki maganak."

Akkor biztos én értettem félre, mikor eltorlaszolták a Taxisok a Ferih ... Liszt Ferenc reptérre vezető taxis sávot tiltakozásul a túl magas tarifák miatt???

komplikato 2013.09.02. 23:36:34

@Link elek: Taxis forgalmának mi köze a saját béréhez? a legtöbb taxis társaságnál kisebb vagyont kell fizetnie azért, hogy náluk taxizhat az arc. És talán nem tévedek, ha a bevétel egy része is az övék azon felül. Sok esetben a kocsit is tőlük bérlik. Nem gondolom, hogy egy taxis rosszul keres, de elég sokan népmesei tévedésekben élnek az ügyben.

Ianas 2013.09.02. 23:56:27

@eax_:

lea edx, [__ironia]
mov eax, [edx]

Ianas 2013.09.03. 00:03:11

@maxval, a gondolkodni igyekvő birca: Amit leírsz, az maga az önellentmondás. Mit jelent tkp., hogy összeomlik a piac? Várj: Azt, hogy KEVESEBB TAXIS LESZ. Magától. Nem kell kézzel vezérelni.

Csak sajnos ezt a folyamatirányításban kevéssé képzett, ám minden áron nagyot alkotni kívánó politikusaink (és szurkolótáboruk, akik között talán találsz értelmiségieket is, csak nem mérnököket, természettudósokat és matematikusokat), nos ahelyett, hogy inkább a wc-n alkotnának nagyot, gondosan beleszarnak mindenki palacsintájába.

A szaros palacsinta ui. jobban teljesít.

halaloszto 2013.09.03. 00:42:07

@komplikato: Neked ugye fogalmad sincs a budapesti taxizasrol?

a budapesti taxison 99.5%-a egyeni vallalkozo. sajat (lizingelt) kocsival. a taxiscegtol (diszpecsertol) kapja a cimeket, es ezert havi penzt fizet. az osszes tobbi az ove, abbol tankol, fizeti a kocsi reszletet, meg ad maganak fizetest.

Vajk

vuvuzela importőr 2013.09.03. 00:49:18

@komplikato: tényleg te érthetted félre. Elég hangosan óbégattak hosszú ideig, hogy túl olcsó a taxi és túl sokan vannak.
De gondolom nekik az lett volna jó, hogy legyen drága de 0 befektetéssel.

A szabályozási kényszert én sem értem, tudtommal pék vagy fodrász sem fix összeggel dolgozik - megjegyzem szerencsére mert 100%, hogy még drágábbak lennének...

Titike 2013.09.03. 04:24:08

@// Gery Greyhound: na latod,mindenki a sajat szemevel lat!!! te pluss torzsutaskent csak ezt veszed eszre hogy eltunt a draga 150 ft/km!!! azt nem hogy az akibaszott taxis aki a kenyes seggedet hazacipeli 750 forintert az vajon ebbol az alamizsnanak sem nevezheto osszegbol ,vajon el tudja e tartani a csaladjat,vagh meg tudja e javitani az autot normalisan......

Titike 2013.09.03. 04:31:30

es itt kivanom minden nagyon okos hozza szolonak hogy probalja ki milyen a taxis elet es utana irogason!!!! probalja ki milyen minden honapot minimum minusz 350 ezerrel kezdeni!!! es nem is baj hogy az ilyen patkanyok akik 5-600 forintokert utaztak azok vegre eltunnek......

bkkzol 2013.09.03. 06:08:36

@Titike: nyugalom! A kereskedelmi vallakozas is tobb szazezres minusszal indul havonta. Azert a 9000 ft-os repteri trnszferrel elgurult a gyogyszer! 180 ezerert lehet Thaifoldre utazni oda-vissza transzfer 18 ezerert nem rossz! mivel megy az a kocsi?

jazzcool 2013.09.03. 06:13:24

A sokat dolgozo taxis eddig is tudott havi kb 500-600 ezer bevetelre szert tenni. Ennek kb a fele pedig megmaradt neki.

panic_button 2013.09.03. 06:54:06

Piac, verseny rossz. Állam jó!

birkakhoz 2013.09.03. 07:05:34

Orbant minden zavar! MAGYAR KOZTARSASAG TABLAKTOL, utcaneveken at az iskola igazgatok, a trafik tulajdonosok a csunya unio aki joval tobbet ad mint a befizeteseink szinte minden fejlesztesre szant filler toluk van , zavarta a magyar szerencsejatek szervezo is a felcsutit de szinte nincs ami ne zavarna! EZERT AZTAN DUL FUL ROMBOL AHOL TUD KIOSZT SAJAT MAGANAK MEG A STROMANJAINAK MINDENT AMIT MEG NEM AZT SIMLICSKAVAL KOZOSEN OKOSBA HAZA TALICSKAZZAK ILLETVE KULFOLDI SZAMLAIKRA!!!! MICSODA OSSZEG CSUCSULHET OTT LUSTAN KEVESCKAMATOT HOZVA A 2 legnagyobb tolvajnak!!!!!!

birkakhoz 2013.09.03. 07:12:45

@jazzcool: Miert nem mesz akkor taxisnak csak azert mert a sokat dolgozo az pontosan mit is jelent??? BOCCS NINCS ELETED de semmi!!!!
Ha van csalad , gyerek akkor ha napi 10 ezret megcsinalsz 6nap/ het akkor egyszeru a matek!!!!!
Nincs vendeg se jatt mar vagy 3-4 eve minden evben szarabb es szarabb minden!
Csodben van az orszag de nem akarjak eszrevenni az emberek ha nem lenne audi, mercedes, GM NEM LENNE GDP ILLETVE BEKA SEGGE ALATT ! magyarokbol nem lesz amig nincs gazdasagpolitika ami kiszamithato!!!!
Orban megbukott mert tudatlanul politizal a gazdasagot pedig szetverte a hulye donteseivel meg a felkegyelmu MATOLCSY FELEKKEL!!!

svega 2013.09.03. 07:34:59

Minden, ami nem a piac törvényei között működik, hanem pl. monopol helyzetben, az előbb-utóbb behal. Nem fejleszt, nem érdeke a vevők megszerzése. A megoldás a szabd piac. Hogy a szar, udvariatlan, bunkó taxisok kiesnek a többi közül? Ez a piac. Emelje fel a seggét, segítse a csomagokat, legyen ápolt, udvarias, a cége ezt követelje meg és ez a taxitársaság megmarad, aki nem, az nem. Mindenkinek ez az érdeke. A reptérre is az menjen taxizni, aki akar. Eleinte nagy lenne a tülekedés, a túljelentkezés, de ha csak napi egy fuvar jut, akkor szépen magától kialakul az ideális taxiszám. Természetesen kamerával figyelni őket, aki előre pofátlankodik, provokál, az kitiltva. Nem olyan bonyolult ez. Csak az aktatologatók teszik azzá, hogy tudjanak aktát tologatni.

Sákif za morro? 2013.09.03. 07:40:13

@Titike: Lassíts barátom! Először is nyugodj meg, tanulj meg helyesen írni és fogalmazni! A magyar nyelv szép, nagyon ronda dolognak az ilyen jellegű megalázása.

Megvolt? Nos, akkor gondolkodj el! Melyik jobb szerinted? Ingyen állni, vagy nagyon sok 5-600Ft-os fuvar? Mert ilyen tarifák mellett elég sokat fogtok állni...

jazzcool 2013.09.03. 08:03:40

@birkakhoz: sajnos mindenkinek egyre nehezebb. abban egyetértünk, hogy az elhibázott gazdaságpolitika sok kárt okoz mindenkinek. a magánszektorban nem heti 40 óra a munkaidő, ha valaki keresni akar. minimum 60 óra vagy még több. ez van. és valóban alig jut idő a családra.

sic1 2013.09.03. 08:06:53

Én taxis vagyok.
Azért volt szükség az állami szabályozásra, mert a piac néhány szereplője kártékonyan nyúlt bele a rendszerbe, ami rövidtávú eredményekkel hitegetve végül is az eggész taxis szakma ellehetetlenítéséhez vezetett.
Az irreálisan olcsó taxi éppen annyit jelentett a taxis piacnak, mint annak idején az olcsó tescos dinnye a termelőknek.
Ott is mindenki boldog volt, amíg a termelők a parkoló betonjára nem szórták a dinnyét. MERT OTT SEM A PIAC SZABÁLYOZOTT, HANEM EGY MULTI, VISSZAÉLVE A PIACI EREJÉVEL, TÖNKRETÉVE MINDEN TERMELŐ MEGÉLHETÉSÉT MAGA KÖRÜL.
Azt el kell fogadni minden épeszű embernek, hogy 400 akármennyi forintos üzemanyagár mellett nem reális a 150-170 forintos kilométer ár. Ez egyedűl a pár éve alakult társaságok érdekeit szolgálta( taxiplusz, max taxi) akik ezzel az árletöréssel tudtak piaci részesedéshez jutni. Látszólag mindent a piac szabályozott, és az utas is megkapta amit akart, az olcsóságot. Csak az nem tetszett neki, hogy egyre többször ült szarszagú lepukkant taxiba, meg, hogy ötből háromszor átverte a fejét az a szemét taxis.
Persze, hiszen az a hülye taxis is azért ment az olcsó taxitársasághoz, mert ott tolongtak az utasok, a kieső bevételt meg majd úgyis behozza az óra tekergetésével.
Ez volt a sikeres, egészséges piaci modell? Hazugságon alapult az egész! Az utas azt hitte, hogy fillérekért igénybe vehető egy 400 forinton alapuló szolgáltatás, a taxis azt, hogy majd kijön az olcsó tarifával legurult több fuvarszámmal, csak amikor nem tudta kifizetni az autó javíttatását meg az adóját stb. akkor döntött úgy, hogy akkor majd buherál valamit azon a 150-160 forintos hivatalos tarifán. Ezért volt az a sok átverés, alacsony szolgáltatás minőség, a sok lestrapált jármű, ez az egész rossz szájízű, egyre csak romló állapot. Az egyetlen igazi nyertes pedig a háttérben röhögött és zsírosodott egyre. Ő az aki taxitársaságot alapított a 150, 160 forintra, odavonzva az utast ezzel meg kényszerűságből a taxist is. Az, hogy közben átverik egymás, gyűlölködnek balhéznak mint a balkánon nem érdekelte, mert ő a pénzért csinálta aminek ugye nincs szaga. Akinek, pedig az az erdeke, hogy ne legyenek balhék lenyúlások, autóroncsok, félbűnöző sofőrök, az a főváros, meg a Tarlós. Ezért szabályozták be ezt is. Reméljük ezzel talán közelebb lépünk egyel európához, aminek ugye ára van. Többek közt ez is..

igazi hős 2013.09.03. 08:21:01

@komplikato: Öööö, nem a reptéri fuvarok után leadandó túl magas fix összeg miatt tiltakoztak?

@poszt: Vegyük észre, hogy az alacsony árak oda vezetnek, hogy a tisztességes/minőséget nyújtó taxis nem fog megélni. Aki marad, az azért él meg az önköltséget sem fedező árból, mert vagy átveri az utast, vagy átveri az államot. Szóval nem biztos, hogy jelen esetben annyira jó dolog az árverseny.

jet set 2013.09.03. 08:57:02

@Titike: És ki nem szarja le? foglalkozik valaki azzal, hogy én meg tudok-e élni a munkámból? Ha nem tudott volna megélni, akkor csinálta volna szerinted? Seggfej.

jet set 2013.09.03. 09:00:59

@sic1: A verseny épp arról szól, hogy nem kell mindenkinek taxizni, dinnyét termelni, stb. Ha csak 40Ft-ot fizet a felvásárló a dinnyéért, de nekem 50Ft-ba kerül a megtermelése, akkor érdemes csinálnom? Nem. Akkor jövőre termesztek zöldborsót vagy ami megéri. Meg lehet élni a 160Ft-os tarifából? Ha igen, akkor mi a probléma? Ha nem, akkor lehet keresni másik munkát. Az, hogy máshoz nem értesz, az a te problémád.

sic1 2013.09.03. 09:25:47

@jet set: Te nem látsz tovább az orrodnál? Szerinted miért csinálom? Mert nem értek máshoz? Vagy hazudok és közben vígan élek a 160 forintos kilométerdíjból?
MUNKANÉLKÜLISÉG van VAZZE!! Én az építőiparban dolgoztam. És most van építőipar?? És aki dinnyét termel, az termeljen borsót?? Aki dinnyét termel, az homokos száraz talajon teszi azt, mert a dinnye azt szereti! Annak olyan földje van! Az nem tud mást termelni, mert most egy hozzánemértő sutyerák azt javasolja neki!

szellemkor 2013.09.03. 09:36:05

@jet set: Bár sarkos a megfogalmazásod de kiválóan megragadtad az árszabályozás leghazugabb indokának gyenge pontját. Abszolút egyetértek veled, és a blogbejegyzés szerzőjével is.

sic1 2013.09.03. 09:36:17

@jet set: Egyébiránt a verseny nem arról szól, hogy valaki ( egy multi mondjuk) letöri az árat, és akár bukóval is árusít terméket, vagy szolgáltatást. Ez egyetlen egy dolgot eredményez csak. Megöli a konkurenciát, ami pontosan a piaci verseny ellen szól. A piaci verseny a természetes üzleti felek kialakult egységes érdekein alapul. Adott termék, adott áron eladható megtermelhető, minden fél tartósan fenntartható módon jól jár.
Amikor egy piaci versenyzó irrealis árat diktálva nem fenntartható módon megöli a konkurenciát, akkor egyértelműen az na szándéka, hogy monopol helyzetbe kerűljön, amit végűl majd, amikor már egyszereplős a piac ki is használ rendesen..

szellemkor 2013.09.03. 09:42:16

@sic1: Mennyit vett le a fuvarszervező a díjból? Őszintén!

neoteny · http://word.blog.hu 2013.09.03. 09:52:09

@maxval, a gondolkodni igyekvő birca:

"a taxisok zöme szegény ember"

Ezzel az állítással legalább két probléma van:

1) nem bizonyított
2) a "megoldás" "gazdagabbá" tesz egyes taxisokat, míg másokat abszolút módon elszegényít -- hiszen nem lesznek taxisok többé

----

"A piac védelme miatt"

Mivel a piacon legalább kétféle szereplők vannak: eladók/szolgáltatók és vevők/fogyasztók, ez a "védelem" csak az egyik fajta szereplőket "védi".

sic1 2013.09.03. 10:04:19

Mire tippelsz? Mire számítasz, hogy most kideríted, hogy mégis megéri a 160ft, de nagyon?
Na, akkor elmondom, hogy lássátok a jéghegy csúcsát:
A tagdíj nálunk 75.000ft. Ez kb. 300ft a havi fuvarszámra elosztva. Tehát az átlag fuvar árából 300ft a cégé. Azután van ugye a benzinköltség is fuvaronként (átlagos fuvarhossz kb. 4-5 km. ami olyan 1400 körül van), szóval 4-5 kilométerre a benzinköltség még plusz 250ft. az ugye midjárt 550ft minusz. Marad 950 egy átlagos fuvarból, amiből van bizonytalan módon 10-15 darab hétköznap, hétvégén akár húsz is. Ebből fizetem az autó javítását, adót és a magam és családom megélhetését. Persze van a jatt, meg a hosszabb megérősebb fuvarok is. De a többség a 4-5km. Ezekkel együtt is nehéz megélni, elég ha csak megnézed mostanában a taxisok zömét. Rosszkedvűek, szakadtak, nyúzottak. Azért akinek olyan jól megy, az nem néz ki olyan nyomorúltul. Ezt ugye belátod?

neoteny · http://word.blog.hu 2013.09.03. 10:05:38

@sic1:

"A piaci verseny a természetes üzleti felek kialakult egységes érdekein alapul. Adott termék, adott áron eladható megtermelhető, minden fél tartósan fenntartható módon jól jár."

Gratulálok: feltaláltad a kartellt -- csupán a "minden fél" csak az eladókat/szolgáltatókat jelenti, nem pedig a vevőket/fogyasztókat.

joci305 2013.09.03. 10:08:59

@jet set: Mivel látom nem érted megpróbálom neked kibontani.
1; Ha telefonon akarsz taxit rendelni akkor a kedves utas(Te) meg a szaros taxis hiéna(Én) között van egy fuvarszervező cég ami a saját létjogosultságát azzal indokolja,hogy ő szerzi neked a fuvarokat.Mivel kis hazánkban kb 30 éve van magántaxi a torta erősen felszeletelődött sőt időközben össze is ment.Ilyenkor ide, ismerve hazánk helyzetét csak árversennyel lehet betörni és természetesen az árak nálunk csak lefele mozdulhatnak.És itt jön az érdekellentét a taxis és a fuvarszervező között.Mert természetesen a fuvarszervező ezt a kedvezményt úgy adja,hogy azt a taxis fizeti.Ez az ami már nem bírtak a taxisok finanszírozni tovább
2; Budapesten 13 évig maximált tarifa volt melyet 13 éve állapítottak meg.Tehát bármit tettél,bármilyen plusz szolgáltatást nyújtottál bármilyen kocsival akkor is az akkor megállapított 300/240/60 Ft. nappali és 420/336/84 Ft. éjszakai tarifát használhattad. A mai napon érvényes 450/280/70 Ft. tarifát ehhez képest mekkora emelésnek gondolod? és nézz utána légyszi,hogy 1998 óta minek mennyivel ment fel az ára? És mostantól nincs az a lehetőség sem, hogy éjszaka,hétvégén,ünnepnap magasabb árat kérj pedig ha jól tudom a hómunkások meg az utcaseprők is más díjazásban részesülnek napszaktól stb függően.Még mindig gond,hogy nincs szilveszterkor autó?
3; Ez egy szolgáltatás aminek ára van. Az senkit nem zavar,hogy a BKV ugyanazzal a jegyárral megy mindenhol egy megállót is meg egész vonalat is,sűrű járatnál meg ritkánál is. Ez természetes.
4; Ha jársz külföldön ott is a legtöbb országban de legalább városban egységesek a tarifák, már a kiszámíthatóság miatt is. És igen ha kimész a reptérre ott csak órával teheted nem valamiféle transzferrel
5; Ami a legfontosabb a taxis számára ez egy vállalkozás ahol költségei vannak bevételei is és az egésznek pozitívnak kell lennie.Ebből kell eltartania magát meg a családját!Persze már régen nem az van mint átkosban,hogy a taxis,benzinkutas,butikos a császár de hidd el mi sem 47 ezer forintot szeretnénk keresni akkor inkább irány a közmunka
Peace

sic1 2013.09.03. 10:09:24

Na itt kibukik az örök igazság.
"Nem mindegy, hogy egy hülye ember okoskodik, vagy egy okos ember hülyéskedik" -avagy
"az a baj a világgal, hogy az okos emberek állandóan kételkednek, az ostobák, pedig mindenben holtbiztosak.."

Tűnődő 2013.09.03. 10:10:30

@sic1: Lehet, hogy igazad van, ezzel együtt sem hiszem, hogy ennyivel magasabb tarifa kell ahhoz, hogy a taxisok megéljenek. Elég lett volna vagy alapdíjat emelni, vagy a kedvezmények lehetőségét megszüntetni, a kettő együtt elég drasztikus.

Azért ne felejtsük el, hogy ha 20 ezer forintért tankolsz 50 litert, akkor ezzel az üzemanyaggal tudsz menni minimum 600 km-t, amiből ha 400km utassal megy, az 170 Ft-tal számolva 68 ezer forint bevétel (nem számolva az alapdíjjal, várakozási díjjal). A 68 ezer és a 20 ezer között pedig még mindig elég jelentős a különbség.

neoteny · http://word.blog.hu 2013.09.03. 10:10:47

@maxval, a gondolkodni igyekvő birca:

Az eddigi hozzászólásaidból nem úgy tűnik mintha számodra "nehéz kérdés" lenne: szerinted "a rendelet helyes", sőt "[a]z igazi megoldás az engedélyek számának korlátozása lett volna".

sic1 2013.09.03. 10:13:44

@neoteny: Én azt írtam, hogy "természetes üzleti felek". Ez a közgazdaságtanban azt jelenti, hogy eladó ás vevő!
Kartell?? Amit nem értesz azt ne kritizáld.

maxval, a gondolkodni igyekvő birca · http://maxval.co.nr 2013.09.03. 10:17:42

@neoteny:

Igen, az irányt helyesnek látom, de a kérdés nem könnyű.

sic1 2013.09.03. 10:21:50

@Tűnődő: Az a baj, hogy az általad említett adatok csupán találgatásokon alapulnak. Honnan veszed, hogy mennyi a hasznos kilométer? Amikor elvisznek éjszaka a belvárosból egy csendes utcába, mondjuk a lipótvárosba, akkor kb. 99 százalák, hogy üresen gurulok vissza a belvárosba..
Te meg már összeadsz meg kivonsz valamiféle megtippelt összegeket.

Tehát neked elfogadhatóbb lenne "a" dolog miatt fizetnél többet, mintha "b" miatt?

neoteny · http://word.blog.hu 2013.09.03. 10:22:01

@sic1:

"Én azt írtam, hogy "természetes üzleti felek""

Minden eladó és vevő "természetes üzleti fél" -- mindaddig amíg létrejön az üzlet közöttük. Ha az nem jön létre, akkor nem üzleti felek, sem természetes, sem természetellenes.

Az egységes ár "megszervezése" a kartell elsődleges jellemzője.

neoteny · http://word.blog.hu 2013.09.03. 10:27:22

@maxval, a gondolkodni igyekvő birca:

"az irányt helyesnek látom"

Miért látod az ár rögzítését -- az államhatalom által létrehozott kartellt -- "helyes iránynak"? Hiszen kárára válik az eladók/szolgáltatók közül egyeseknek, és az összes vásárlónak/fogyasztónak.

maxval, a gondolkodni igyekvő birca · http://maxval.co.nr 2013.09.03. 10:36:08

@neoteny:

Nem az ár rögzítését látom helyesnek, hanem a taxik számának korlátozását.

neoteny · http://word.blog.hu 2013.09.03. 10:43:44

@maxval, a gondolkodni igyekvő birca:

"Nem az ár rögzítését látom helyesnek, hanem a taxik számának korlátozását."

A kínálat mesterséges csökkentése szükségszerűen az ár magas(abb) szinten történő rögzüléséhez vezet. Ami kárára válik az eladók/szolgáltatók közül egyeseknek, és az összes vásárlónak/fogyasztónak.

sic1 2013.09.03. 10:49:35

Egyébként itt az összes érv mondvacsinált. Piac? Verseny? Hülyeség. A legtöbben a fogalmak jelentésével sicsenek tisztában. Egyszerűen salnáják azt, hogy most már a valódi árat kell fizetniük a szolgáltatásért, az meg sokaknak nem fér bele.
Az ugye jó volt amikor valahonnan a budai oldalról 5000ft-ért kivitte a taxi a reptérre?? Az azt jelentette, hogy az utolsó 7-8 kilométert lekapcsolt órával tette meg a taxis, mert már akkor benne volt az órában az ötezer. Tehát én fizettem annak aki ment repülővel nyaralni! Én, aki a rokonokhoz viszem a gyerekeimet nyaralni vidékre, miközben én dolgozom 6 napot hetente.
Az is jó volt, mikor négyen beültek a taxiba, mentek vagy három kerületet 1300 forintért, ami leosztva fejenként olcsóbb mint a buszjegy?!
Elmondom az olcsójános, 800forintért angol ősnemesnek képzelődő, fillérekből úrizálni akaró elégedetlenkedőknek, hogy a taxi nem alanyi jogon járó juttatás, hanem kényelmi szolgáltatás, ami ára erősen függ a rajtunk kívül álló körülményektől is. pl benzinár.

Azért azt szívesen megnézném, amikor a hőbörgők féltve vigyázott tulajdonába aka. autójába beül egy félrészeg nagypofájú büdös tróger, aki az éjszaka császárának képzeli magát, és úgy viselkedik, mint aki a 800 forintjáért megvette volna az autót.

borzkutya 2013.09.03. 10:55:28

posztokadrosztrol.blog.hu/ Elképesztő cinizmust vélek felfedezni az átlag utasok hozzászólásaiból.Egyszerűen senki sem hajlandó megérteni, hogy itt nincsenek taxis cégek meg taxitársaságok, hanem csak egyszerű közvetítő irodák vannak. Azok az árak amit eddig kreáltak nem az ő nyereségességük rovására ment, a veszteségeket nem ők szenvedték el.Emberek hahó!!!! Értsétek már meg,eddig elfogadtátok örömmel az olcsó tarifát és nem kérdeztetek semmit, ássatok egy kicsit a mélyére és ne csak azt mondjátok,hogy kell a piaci verseny hanem azt is nézzétek meg, hogy aki eddig versenyzett az nincs is a piacon mert csak egy lufi aki kérked a taxisai saját túlajdonú kocsijaival mert neki az iroda berendezésén kivül semmije sincs és igen... titeket is átvert minden kedvezmény amit úgy állitott be, hogy ő adott mind szemenszedett hazugság

sic1 2013.09.03. 11:00:39

@neoteny: A törvényileg szabályozott ár nem kartell. Nézz már utánna mielőtt leírsz valamit!
Az államilag, (törvényileg) szabályozott ár magasabb társadalmi érdekeket szolgál, mégha a társadalom nem is minden rétege a haszonélvezője. Jó lenne, ha nem csak filmekből szerzett tudással rendelkeznél. Végső megoldás a google.

sic1 2013.09.03. 11:06:42

@borzkutya: Ez az! Én fizettem a kedvezményes reptéri transzfert, amivel aztán a cégem verhette a nyálát. Én, meg a családom akiknek kevesebb jutott, hogy másnak legyen jó. Most nekem is jó lesz egy kicsit. Abszolut nem sajnálom azt aki most elégedetlenkedik.

sic1 2013.09.03. 11:17:15

Ami még fontos szerintem és senki nem, emlegeti, az az, hogy az éjszakában az utasok nagy része olyan szórakozóhelyekről ül taxiba, ahol egy ital kb. 2000 ft. A telefon, amiről a taxit hívta 150.000ft, a fuvardij pedig volt 1000-1500 mondjuk 3 főre. Szóval az aránytalanságok erősen jelen voltak eddig is. Nekem konkrétan volt olyan amikor öt fő külföldit vittem ezer párszáz forintért és kiszálásnál azon röhögtek, hogy ez olcsóbb volt mint egy sör a "hajógyárin".
Elégedettek voltak, örültem neki.

szellemkor 2013.09.03. 12:09:49

@borzkutya: Szidjátok a fuvarszervezőket mint a bokrot. Csak éppen elfelejtitek hogy ma amikor már mindenkinek a zsebében telefon van, ma amikor van GPS alapú helymeghatározás, és ma amikor minden a költséghatékony működésről szól, fuvarszervező nélkül nem lehetne kevés üresjárattal gyorsan kocsit gurítani az utas elé.
A drosztos modell felett eljárt az idő, ébresztő! És a magántaxis aranykornak is vége! Ezt a szolgáltatást egységes járműparkkal, nagy méretben, alkalmazotakkal (magántaxis szóhasználatban: droidokkal) lehet gazdaságosan működtetni, pont mint a közúti árufuvarozást és a repülést, nem véletlen hogy a kis légitársaságok is sorra lehúzzák a rolót, és a Wabererék is sokezer kamionnal tudtak piacvezetők lenni.

Ja hogy a taxis az külön kaszt, szent tehén, akit meg kell védeni a gonosz piactól? Mert ha nem akkor elzárja az utakat? Ne szórakozunk már. Én bírom a jó fej, normális taxisokat mint mindenki mást aki tisztességesen próbál megélni, de ne nézzük hülyének egymást.

borzkutya 2013.09.03. 12:26:21

@szellemkor: két lehetőség van,te vagy egy közvetitő cég embere vagy, vagy egy szobában éled az életed és utcára sem mész.Miről beszélsz ? Gazdaságosan? Erről akkor beszélhetnél ha a közvetitő irodáé lenne a jármű park, de nem az övé, mert minek venne a nyakába annyi terhet egyszerűbb ha behúzza a tagdíjat, a Drosztos modell felett eljárt az idő? Hol élsz te a holdon? Nézz körül Bécsben,tele vannak a drosztok, hogy miért? Mert Úgy olcsóbb a taxi.Mielőtt leírsz valamit gondold végig, mert itt nem olyannal vívsz szócsatát aki a hirekből ismeri a taxi belső világát.

szellemkor 2013.09.03. 12:26:36

Sokan nem fogják érteni a párhuzamot, pedig nyilvánvaló. Hasonló modellváltás zajlik le mint a zeneiparban a digitális korszakváltás után. A korábbi technológia és ipari-üzleti modell haszonélvezői nem voltak képesek alkalmazkodni hozzá, vagy csak nagyon soká, nagy veszteségek árán.

Én már látom mi lesz a jövője ennek az okostelefonok és a közösségi hálózatok korában, de bolond lennék elárulni, inkább megcsinálom. ;-)

borzkutya 2013.09.03. 12:44:30

@szellemkor: Most azt gondolod, hogy tudsz meglepetést okozni,sértésnek veszem ha azt hiszed, hogy nem tudom miről beszélsz:)

springbok 2013.09.03. 13:04:12

A liberalista szemlelet legnagyobb ordenare baromsaga a "piac megold mindent" cimu elmebaj. Persze egyszerubb ezt szajkozni , mint vegiggondolni mi is tortenik a valosagban, az ugyanis idoigenyes feladat lenne. Ilyeten hitvallasu embertarsainkkal sztem felesleges vitatkozni az adott szakmaban dolgozo es hozzaerto embernek, mivel altalaban olyan vitapartner az ellenfel akinek fingja nincs a temahoz, csak szimplan alkalmazta az altalanos ervenyessegu alapelmeletet az adott problemara. Ne farasszatok magatokat ezekkel, sohajtas, szamol tizig aztan dolgozz inkabb ahelyett, hogy ezekkel faraszd magad.

Tűnődő 2013.09.03. 15:05:57

@joci305: Értem én, amit írsz, hogy a taxisnak meg kell élnie. Azt azonban érdekesnek tartom, hogy mondjuk a rezsicsökkentésnél nem merül fel szempontként, hogy vajon a rendeletileg lecsökkentett bevélelből a szolgáltató cégek meg tudnak-e élni vagy sem. Azt mondja a kormány, hogy legyen hatékonyabb, működjön kisebb költségekkel, találja meg a módját a cég, hogy elég legyen a kevesebb bevétel. A taxik esetében miért az ellenkező irányt követjük?

neoteny · http://word.blog.hu 2013.09.03. 16:32:35

@sic1:

"A törvényileg szabályozott ár nem kartell."

Az egységes ár minden kartell célja.

"Az államilag, (törvényileg) szabályozott ár magasabb társadalmi érdekeket szolgál"

Mik azok a "magasabb társadalmi érdekek"?

"mégha a társadalom nem is minden rétege a haszonélvezője"

Valóban: a kartell-tagok a haszonélvezői.

mirx 2013.09.03. 18:40:03

Na, a taxis pont az a bagázs, akit akkor sem fogok sajnálni, ha holnaptól havi egy hetet kötelezően börtönben kell töltsenek. A nagyrészük oda is való.

borzkutya 2013.09.03. 20:25:17

@Tűnődő: Látom, nem érted a lényeget, a taxis közvetitő irodák a legalacsonyabb tarifákkal is szárnyaltak, tehát a hasonlatod nem jó. Mindenki azt hiszik, hogy ezek a cégek taxitársaságok, pedig nem azok. A KÖZVETITŐ IRODÁK NYERESÉGESSÉGE NEM FÜGGÖTT ATTÓL, HOGY MENNYIRE ALACSONY VOLT A TARIFA,valami oknál fogva mindenki olyan példákat hoz ami ide nem illik, mond meg egy körnek, hogy mi a vonal

borzkutya 2013.09.03. 20:26:48

@mirx: Te sem vagy egy komplikált gyerek, hanem inkább egyszerű, de még azt sem csinálod jól.

fifibá55 2013.09.05. 10:19:30

Egyszerű utasként alapvetően az ár/érték arány dönti el, hogy igénybe veszek-e taxit. Már az eddigi árak is visszatartottak, az újak meg egyenesen ösztönözek arra, hgy ha van racionalitása, alternatív megoldást válasszak.

Yumurdzsak 2013.09.05. 22:36:08

érdekes, OSzkáron óránként indul kocsi, ami 1800/főért kivisz a reptérre.
akkor most mennyi is a fuvarozásnak a költsége?
abban bízok, h ennek hatására kialakul valami szolidaritási mozgalom, ami letöri a taxisok hatalmát.

mi lett volna, ha csak szimplán eltörlik a max árat?

ez a törvény sztem a külföldieknek lesz jó, mert nem fogják őket átverni, de a magyarok nem tudják megfizetni.

HERMSGERVØRDENBRØTBØRDA 2013.09.09. 13:08:51

@Yumurdzsak: ja, a busz meg 320-ért 10 percenként...

jet set 2013.09.12. 09:03:35

@joci305: Akkor figyeld meg, hogy mennyi taxi lesz pár év múlva vagy hogy jobban fogsz-e élni. Ennek a változásnak 2 kimenetele lehet: 1. Kevesebb taxis lesz, aki marad az jobban él majd. Aki pedig kiesik, az szív. Most neki is volt munkája, amiből megélt valahogy. 2. A kevesebb utason osztoznak a taxisok, hiába az emelés, a bevétel nem lesz magasabb, ugyanúgy nem fogtok jobban élni. Ugye milyen jó lesz?